Omega 3 fedtsyrer og din krop

Omega 3 fedtsyrer og din krop

Hvorfor er omega 3 fedtsyrer så vigtige for kroppen, og hvordan kan du få tilstrækkeligt?

Du har sikkert hørt det før: ”Du er, hvad du spiser”. Det er et gammelt, kinesisk ordsprog, som siger noget om betydningen af, hvad vi putter i munden.

Hvordan virker omega 3 fedtsyrer i kroppen?

Fedtsyren DHA er særlig vigtig, da DHA bidrager til at opretholde en normal syns- og hjernefunktion* og derfor bør vi sørge for at få en kost, der er rig på omega 3. Men selvom de fleste af os er klar over omega 3 fedtsyrens positive effekt, er det ikke altid, det lykkes for os at få tilstrækkelige mængder fra naturens side.

Spiser du nok fisk?

Fødevarestyrelsen anbefaler 350 gram fisk om ugen, hvoraf ca. 200 gram gerne skal være fed fisk. Synes du, det er udfordrende at følge myndighedernes kostråd, kan løsningen være at tage et tilskud af omega 3. Ved at indtage fx 1-2 kapsler Pikasol Premium, får du en god opfyldning af omega 3 fra den fisk, du måske ikke altid når eller har mulighed for at spise.

 

Læs også hvad du kan spise for at få tilstrækkelige mængder omega 3 – Kilder til omega 3

 

* Den gavnlige effekt opnås ved et dagligt indtag på 250 mg DHA.

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
Login eller BLIV MEDLEM